Річний звіт про діяльність закладу

ЗВІТ

директора Радивилівського професійного ліцею

про організацію діяльності закладу у 2019-2020 навчальному році

Радивилівський професійний ліцей здійснює підготовку кваліфікованих робітників з числа випускників закладів загальної середньої освіти, проводить діяльність щодо розвитку здібностей молоді професійного спрямування. Може здійснювати перепідготовку та підвищення кваліфікації працюючих робітників, незайнятого населення, пов’язаних з впровадженням новітніх технологій виробництва та сфери послуг.

Заклад освіти готує кваліфікованих робітників для потреб будівельної галузі, сільського господарства, транспортної галузі, сфер громадського харчування та обслуговування на основі угод з юридичними особами та приватними підприємцями м. Радивилова, Рівненської, Львівської, Тернопільської та інших областей. Всі учні, за необхідності, забезпечуються гуртожитком.

У своїй діяльності адміністрація закладу керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», Положеннями про професійно-технічний навчальний заклад, про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, яке є його засновником, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, а також Статутом та колективним договором.

Професійний ліцей внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Ідентифікаційний код 02547211.

Переважна більшість випускників ліцею працевлаштовуються. Відсоток працевлаштованих випускників становить 85-88 %. Щорічно 20-30 випускників отримують диплом з відзнакою, а близько 12 % випускників продовжують навчання у закладах вищої освіти.

В 2019-2020 навчальному році у ліцеї здійснювалася підготовка учнів за наступними професіями:

– Муляр, штукатур, лицювальник-плиточник – 3 роки навчання.

– Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних, оператор комп’ютерного набору – 3 роки навчання.

– Кухар, кондитер – 3 роки навчання.

– Столяр будівельний, монтажник гіпсокартонних конструкцій – 3 роки навчання.

– Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування, водій автотранспортних засобів категорії «В»,  «С1» – 3 роки навчання.

– Слюсар з ремонту автомобілів, водій автотранспортних засобів категорії «В»,  «С1» – 1,5 року навчання

– Штукатур, монтажник систем утеплення будівель – 1,5 року навчання.

– Муляр, штукатур – 1 рік навчання.

– Швачка – 1 рік навчання

Отримували професійну підготовку в начальному році 486 учнів.

З них:

– на основі базової середньої освіти – 395 учнів;

– на основі повної середньої освіти – 74 учнів.

– з інтернатних установ – 17 учнів

Прийняті на навчання 187 учнів. (72 %)

Випускників 183 учні, з них – 48 в січні.

Відраховані протягом навчального року 29 учнів.

Грубих правопорушень, скоєних протягом навчального року,  немає.

Для кожної професії були розроблені робочі навчальні плани, погоджені з роботодавцями. З підприємствами і організаціями укладені договори про надання робочих місць для проходження учнями виробничої практики.

В ліцеї створені дві спеціальні групи за професіями: «Муляр. Штукатур.» і «Швачка», в яких навчаються випускники спеціальних шкіл-інтернатів. Щорічно у цих групах може навчатися до 15 чол.

У 2019-2020 навчальному році в ліцеї навчалися учні з категорій:

  • дітей-сиріт – 20 чол.
  • напівсиріт – 30 чол.
  • дітей з розумовими та фізичними вадами – 11 чол.
  • дітей з неповних сімей – 42 чол.
  • дітей з неблагополучних сімей – 29 чол.
  • дітей з малозабезпечених сімей – 24 чол.
  • дітей, постраждалих від наслідків аварії на ЧАЕС – 5 чол.

Практичний психолог та педагог соціальний проводять анкетування учнів першого року навчання та випускників з метою отримання інформації про мотиви вибору професії, задоволеність учнів умовами навчання, рівнем професійної підготовки, якістю забезпечення роботодавцями робочих місць під час проходження виробничої практики, про наміри працевлаштування після закінчення ліцею.

Педагогічні працівники використовують передовий досвід викладачів та майстрів виробничого навчання інших закладів професійної (професійно-технічної) освіти, постійно працюють над вдосконаленням начально-матеріальної бази майстерень, лабораторій, навчальних кабінетів.

Введено в дію електронний розклад уроків.

Освітній процес забезпечують: викладачів – 27 чол.; майстрів виробничого навчання – 21 чол.; вихователів – 4 чол.; методист – 2 чол., практичний психолог – 1 чол.; педагог соціальний – 1 чол.; керівники гуртків – 2 чол.

Серед них мають:

  • кваліфікаційні категорії: «Спеціаліст вищої категорії» – 22 чол.; «Спеціаліст І категорії» – 7 чол.; «Спеціаліст ІІ категорії» – 6 чол.;
  • педагогічні звання: «Старший викладач» – 5 чол.; «Майстер виробничого навчання І категорії» – 11 чол.; «Майстер виробничого навчання ІІ категорії – 2 чол.

Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснювалась на основі затвердженого кошторису. Складання кошторису та обґрунтованість потреб проводиться згідно розрахунків. Джерелами його формування є кошти обласного бюджету, що надходять в розмірі, передбаченому нормативами фінансування професійно-технічної освіти, прибутки від виробничої діяльності і практики, здачі в оренду житлових приміщень, благодійних внесків, також державна субвенція.

За 2019-2020 роки ліцей профінансовано на суму 18,7 млн. грн.

Розроблено і подано на погодження в обласне управління освіти і науки проекти: «Сучасний інформаційно-комп’ютерний мультимедійний центр», «Навчально-практичний центр галузевого спрямування «Деревообробне виробництво», розробка перспективного плану розвитку закладу освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, розширення можливостей надання платних послуг організаціям, установам та населенню. Але центри вже не дуже актуальні. Зараз основне оновити, переобладнати, наситити сучасною технікою, обладнанням, інформаційними технологіями майстерні, лабораторії, навчальні кабінети, створити необхідні і зручні умови навчання.

Для потреб закладу освіти виготовлено столярно-меблевих виробів на суму 12,3 тис. грн.

Закуплено м’якого інвентарю для потреб учнів, які проживають в гуртожитку на суму 15,7 тис. грн.

Проведено ремонт автомобілів та сільськогосподарської техніки на суму 8,4 тис. грн.

Капітально відремонтовано житловий блок в учнівському гуртожитку. Це 4 кімнати і малий коридор – 10,7 тис. грн. Завершено ремонт другої половини учнівського гуртожитку і системи внутрішнього водовідведення. Закінчено реконструкцію і введено в експлуатацію систему зовнішнього внутрішньо квартального водовідведення кошторисною вартістю                      1499,4 тис. грн.

Замінено склопакети на два віконні блоки в майстерні кам’яних робіт. Встановлено три металопластикові віконні блоки в кабінеті української літератури.

Придбано 6 комп’ютерів, 2 монітори, 2 принтери, проектор, інше обладнання, бігову доріжку, велотренажер.

Всього витрачено коштів на зміцнення навчальної бази, придбання обладнання, матеріалів, запасних частин та виконання ремонтно-будівельних робіт 97,3 тис. грн.

Надано послуги населенню на суму 10,8 тис. грн.

Для благоустрою ліцею посаджено 98 фруктово-ягідних дерев і 44 дерева листяних порід.

Витрачено коштів на придбання і встановлення приладів, запірної арматури, обладнання з енергозберігаючих технологій, в т.ч. обладнання котельні, ремонт внутрішньої і зовнішньої теплотрас, водопровідної мережі у сумі 17,3 тис. грн.

Робота з охорони праці проводиться згідно окремого плану, а також входить в окремий розділ до загального плану та колективного договору.

В закладі освіти розроблені інструкції з охорони праці на всі посади та види робіт. Всі виробничі майстерні та навчальні кабінети обладнані медичними аптечками. У майстернях вивішені інструкції з охорони праці під час роботи на верстатах та механізмах, їх технічні характеристики та інструкції з усунення можливих технічних несправностей.

Постійно проводяться  інструктажі з питань ТБ і ОП з працівниками та учнями ліцею, які фіксуються в журналах інструктажів, що знаходяться в керівників структурних підрозділів, майстрів виробничого навчання і викладачі

Заведено і систематизовано журнал обліку вогнегасників. Із наявних            32 вогнегасників  перезаряджено 15 на суму – 1998 грн., придбано нових           24 шт. на суму – 7935 грн. Придбано і укомплектовано відповідно з’єднувальними гайками , пожежними рукавами  з стволами пожежні щити  –13 шт., на суму – 6402 грн. для учнівського гуртожитку і навчального корпусу № 1.

Щорічно проводиться перевірка технологічного устаткування та ліній електропередач на замір опору ізоляції освітлювальної та силової електромережі. Територія навчального закладу утримується в належному санітарно-естетичному стані.

Проте залишається проблемою в навчальному закладі  обробка дерев’яних конструкцій горищних приміщень вогнетривкими матеріалами, пожежна сигналізація. Це вимагає значних капіталовкладень.

За даний період  в ліцеї  було зареєстровано 2 нещасних випадки невиробничого характеру. Випадків виробничого травматизму серед учнів та працівників не було.

В 2019-2020 навчальному році навчально-методична робота була спрямована на виконання узагальнюючого, підсумкового етапу роботи над єдиною науково-методичною проблемою «Інноваційні підходи до навчання в процесі підготовки робітничих кадрів, як ефективний засіб розвитку ключових компетентностей учнів»

Відповідно до єдиного плану методичної роботи педагогічні працівники взяли участь у підготовці і проведення педагогічних рад, методичних рад, інструктивно-методичних нарад, методичних комісій. Згідно планів проводилися навчання в школі адаптації, професійної майстерності, семінарі-практикумі з майстрами виробничого навчання, школі здоров’я, заняття психолого-педагогічного лекторію.

З метою підвищення якості підготовки робітничих кадрів, покращення організації проходження виробничої практики, профорієнтаційної роботи, працевлаштування випускників та їх адаптації до практичної діяльності, соціального партнерства з роботодавцями в ліцеї працює Центр професійної кар’єри.

Для популяризації робітничих професій, активізації профорієнтаційної роботи в школах регіону заплановані і проведені заходи висвітлювалися у фейсбуці, групі Вайбер, на сайті ліцею та сайті Радивилівінфо.

Особлива увага приділяється всебічному розвитку особистості на засадах загальних та професійних компетентностей, практичній і творчій складовій освітньої діяльності, індивідуалізації і диференціації навчання. В такому плані проводиться навчальна робота у ліцеї.

Одна із важливих умов стійкого інтересу до навчальної праці – різноманітність її діяльності. Викладачами загальноосвітніх дисциплін та спец предметів були розроблені власні навчально-методичні матеріали:

  • навчально-методична розробка інтегрованого міждисциплінарного уроку з географії, історії, української літератури, англійської мови «Далека-близька Канада», підготовленого на основі дослідницько-пошукової роботи творчої групи викладачів О.Т.Тимочко, М.П.Олієвської, О.Д.Довбети, І.П.Борисевич;
  • методична розробка інтегрованого уроку з виробничого навчання та предмету «Бухгалтерський облік» на тему: «Інвентаризація, як елемент методу бухгалтерського обліку» майстра виробничого навчання А.В.Яселькіс та викладача спецдисциплін С.Б.Зубкевич.

Загальна успішність учнів становить 6,3 бала. Найвищий бал успішності серед учнів, що здобувають середню освіту в групах:

  • № 5 (Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних. Оператор комп’ютерного набору) – 8,1;
  • № 13 (Кухар. Кондитер) – 7,6;
  • № 4 (Кухар. Кондитер) – 7,5.

Середній бал успішності з профтехциклу – 7,4.

Найвищий:

  • № 22 (Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних. Оператор комп’ютерного набору) – 8,4;
  • № 13 (Кухар. Кондитер) – 8,2;
  • № 5 (Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних. Оператор комп’ютерного набору) – 8,1.

Середній бал успішності із загальноосвітнього циклу – 6,1.

Найвищий:

  • № 13 (Кухар. Кондитер) – 7,0;
  • № 5 (Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних. Оператор комп’ютерного набору) – 6,9;
  • № 4 (Кухар. Кондитер) – 6,6.

23 учні отримали дипломи з відзнакою.

Відповідно до плану роботи навчально-методичного центру професійно-технічної освіти члени методичних комісій брали участь в обласних методичних секціях, вебінарах.

Згідно графіка проведення предметних тижнів та декад викладачами загальноосвітніх предметів були проведені такі декади та тижні: тиждень фізичного виховання, декада природничо-математичних дисциплін, тиждень української мови та літератури, тиждень правознавства, декада суспільно-гуманітарних та естетичних дисциплін, Шевченківські дні. Вони були різноманітні не лише за тематикою, а й за формою.

Вперше в ліцеї була проведена інтегрована міждисциплінарна декада будівельних професій  та загальноосвітніх дисциплін і загальноліцейний інтегрований міждисциплінарний кваст «Мисли ЛОГІЧНО! ПРОФЕСІЙНО! ТВОРЧО!», в якому взяли участь представники всіх навчальних груп. Ліцеїстам довелось застосовувати ерудицію та здобуті знання, щоб правильно виконати цікаві, творчі завдання з біології (викладач  Козіцька М.М.), фізики (викладач Чумак Є.Д.), хімії (викладач Мовчан Т.О.), алгебри (викладач Яцишина М.І.), геометрії (викладач Мелих С.С.), астрономії (викладач          Онук О.В.), географії (викладач Тимочко О.Т.), англійської мови (викладачі Мелих Н.В., Довбета О.Д.), зарубіжної літератури (викладач Тивон Л.М.), історії України (викладач Олієська М.П.), мистецтва (викладач Грицайчук В.І.), української мови (викладач Борисевич І.П.) та спецдисциплін будівельного відділення (викладачі Сеньчук В.А.,

З метою підвищення знань та інтересу учнів до вивчення загальноосвітніх предметів викладачами було проведено ряд ліцейних заходів, поїздка та волонтерська допомога Бродівському сиротинцю для тварин «Степ» (Козіцька М.М.), екскурсія в Підгорецький замок            (Грицайчук В.І., Басараба І.В.), декада природничо-математичних дисциплін, зустрічі з працівниками внутрішніх справ, учасником бойових дій на Сході України капітаном ЗСУ Загорулько М.І., відомою українською письменницею, журналісткою Галиною Вдовиченко.

У 2019-2020 навчальному році учні ліцею взяли участь в ліцейних, обласних та всеукраїнських олімпіадах та конкурсах.

Ліцейні:

  • змагання з кульової стрільби з пневматичної гвинтівки, присвячені Дню визволення міста Радивилова від німецько-фашистських загарбників;
  • конкурс знавців української мови ім. П.Яцика;
  • конкурс читців-декламаторів Шевченківської поезії «Живи, Кобзаре, в пам’яті людській!».

Обласні:

  • огляді-конкурсі читців-декламаторів та юних поетів «Живи, Кобзаре, в пам’яті людській!» – 2  місце.

Всеукраїнські:

  • олімпіади з англійської мови: – «Олімпус. Осіння сесія» (Довбета О.Д.); – «Гринвіч» (Грицайчук В.І.). В олімпіадах взяли участь 16 учнів;
  • учні та викладачі ліцею взяли участь в написанні Всеукраїнського диктанту національної єдності (Борисевич І.П.).

Під час відвідування та обговорення уроків, виховних заходів особлива увага зверталась на між предметні зв’язки, рівень викладання предметів, активність учнів, використання ІКТ.

Події, які відбувалися протягом 2019-2020 навчального року висвітлювалися на сайті ліцею, в засобах масової інформації, на сайті Радивилів.info та соціальній мережі Facebook.

Продовжувалась робота над впровадженням нових технологій навчання, як:

  • дуальна форма. За нею навчались 30 учнів за професією «Кухар. Кондитер» (майстер в/н Табінська Н.Й.) та 26 учнів за професією «Муляр. Штукатур. Лицювальник-плиточник» (майстер в/н Барвінський М.В.);
  • елементів і технологій дистанційного навчання;
  • поширення передового досвіду викладачів.

Для забезпечення якісної підготовки учнів до ЗНО на уроках української мови та літератури, історії України, математики використовувалось тренувальне онлайнове тестування(тестові завдання ЗНО попередніх років, укладені тематично), а також впроваджувалися різні види контролю, інноваційні технології.

Практикувалося проведення спільних засідань методичних комісій загальноосвітніх дисциплін з методичними комісіями відповідного професійного спрямування в плані впровадження освітніх стандартів на компетентісно-модульній основі.

В ліцеї працювали гуртки:

  • літературний «Обдаровані літературною творчістю» – 32 учні;
  • музичний «Звуки музики» – 25 учнів;
  • «Дизайн інтер’єрів» – 27 учнів;
  • «Батік» – 24 учні.

Досягнення учнів ліцею, які задіяні в гуртках:

  1. Обласний конкурс читців-декламаторів «Поліські пересмішники» – 3 місце (Бойко Максим, гр. № 5 та Бойко Олександр, гр. № 12);
  2. Обласний конкурс патріотичної пісні «Поліська Січ» (гурт «Обрій») – 2 місце (Губська Ангеліна, Мовчан Анна, Сорока Діанагр. № 4, Велісейко Яна, гр. № 13, Нечипоренко Вікторія, Пахай Аліна, гр. № 13);
  3. Обласний етно-фестиваль «Вифлиємська зірка» (гурт «Обрій») – 2 місце;
  4. Фотоконкурс «Моя Україна»:
  • номінація «Позажанрове фото» – 1 місце (Федьчук Олександра,             гр. № 12);
  • номінація «Флора і фауна» – 3 місце (Хрущ Олеся, гр. № 22).
  1. Обласний конкурс декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край»:
  • номінація «Вироби з природних матеріалів» – 3 місце (Лотоцька Марія, гр. № 22);
  • номінація «Образотворче мистецтво» – 3 місце (Маюк Анастасія,           гр. № 23).

Працювали 4 спортивних секції:

  • волейбол;
  • настільний теніс;
  • атлетична гімнастика;
  • оздоровча аеробіка.

42 % учнів ліцею охоплені заняттями в спортивних секціях (не менше 2-х разів на тиждень). Гуртківці систематично відвідували заняття.

Були проведені заходи:

  • тиждень фізичної культури і спорту;
  • першість ліцею з міні-футболу;
  • першість ліцею з настільного тенісу;
  • першість ліцею з шахів;
  • першість ліцею з волейболу.

Збірні команди закладу освіти брали активну участь в обласній спартакіаді серед закладів П(ПТ)О та показували непогані результати.

У рамках профорієнтаційної роботи (до введення карантину), були проведені товариські матчі:

  • з міні-футболу з командою Радивилівського НВК «Школа № 1-гімназія» та командою Дружбівської ЗОШ І-ІІІ ст.;
  • з баскетболу з командами Радивилівського НВК «Школа № 1-гімназія» та Радивилівського НВК «Школа № 2-ліцей»;
  • з волейболу серед юнаків між командами наших ліцеїстів та Радивилівського НВК «Школа № 1-гімназія».

Керівником фізичного виховання та викладачем фізичного виховання розроблені та впроваджені для занять в дистанційному режимі на період карантину фізкультурно-оздоровчі вправи.

Психологічною службою закладу були проведені заходи:

  • 3 флеш-моби;
  • 4 благодійні акції;
  • 2 екскурсії;
  • 5 зустрічей-лекцій з лікарями, працівниками правоохоронних органів;
  • 1 конкурс малюнка;
  • 9 відеолекторіїв;
  • участь у навчанні тренерів.

У співпраці з викладачами, майстрами виробничого навчання, громадськими та державними організаціями організовано та проведено ряд заходів профілактичного, колекційного та просвітницького напрямку, зустрічі, флеш-моби, благодійні акції, екскурсії, конкурси і інше.

Педагогом соціальним проводилась робота по забезпеченню конструктивного проходження процесу соціалізації та адаптації учнями ліцею, профілактики негативних явищ в закладі освіти, а також розвитку повноцінної особистості учня та відповідального громадянина. Оформлено соціальні паспорти по групах та на основі них – соціальний паспорт ліцею, який дав змогу відобразити специфіку учнівського складу та побачити особливості роботи педагога соціального.

Проведено 7 засідань штабу профілактики за участю членів адміністрації, майстрів виробничого навчання, класних керівників, викладачів та батьків, на яких розглядалась поведінка учнів, що порушили дисципліну і громадський порядок, правила проживання в учнівському гуртожитку, правила внутрішнього розпорядку .

Рада учнівського самоврядування працювала згідно розробленого і затвердженого плану роботи, який включає інформаційний, екологічний розділи, патріотичне виховання, соціальний захист, розділи дисципліни та порядку, спорту, навчальної та виробничої діяльності, дозвілля.

На нараді при директору щотижня розглядаються питання навчально-виховної роботи, виробничої практики, дотримання законодавства, розвитку матеріально-технічної бази, роботи експлуатаційної служби.

Між адміністрацією і профспілковою організацією ліцею прийнятий на загальних зборах трудового колективу та зареєстрований Управлінням праці та соціального захисту Радивилівської районної державної адміністрації колективний договір, який є нормативно-правовим документом у закладі освіти та регулює прийняті сторонами зобов’язання у виробничих, трудових і соціально-економічних відносинах працівників.

Вимоги, передбачені колективним договором, виконуються в повному обсязі, вчасно виплачується заробітна плата згідно тарифних ставок, посадових окладів і соціальних пільг, надаються основні і додаткові відпустки працівникам, створені умови для стабільного розвитку професійного ліцею, здорові та безпечні умови праці, надається матеріальна допомога на поховання близьких, на лікування, до ювілеїв.

Укладено договори про повну матеріальну відповідальність за збереження цінностей з матеріально-відповідальними особами і договори про використання цінностей для забезпечення навчально-виробничого процесу. Щороку проводиться інвентаризація державного майна.

В ліцеї налагоджений контроль за виконанням посадових обов’язків, режиму роботи та вимог внутрішнього розпорядку. Дані питання розглядаються на нарадах при директору, засіданнях педагогічної ради, методичних комісій, батьківських зборах.

Протягом року випадків втрати документів, несвоєчасного реагування на вхідні документи не відзначено. Усі документи зареєстровані у день надходження, розглянуті, доведені до виконавців у визначений термін.

Медичною сестрою були розроблені інформаційні та роздаткові матеріали щодо запобігання захворюваності на дифтерію та запобігання захворюваності на корона вірусну хворобу (COVID-19). Вивішені у відповідних місцях учнівського гуртожитку, навчальних корпусів, навчально-виробничої майстерні, на території ліцею, наочна агітація і попередження з даної тематики.